Friss, jĂł illat tölti be a levegĆt, mindenfelĂ© mĂ©hecskĂ©k zĂŒmmögnek, Ă©rezni a remĂ©nysĂ©get, hogy mĂĄr csak nĂ©hĂĄny hĂłnap, Ă©s jobb dolgok következnek.
A "szĂnfalak mögött" azonban a gazda szorgosan kĂ©szĂŒlĆdik a betakarĂtĂĄsra; tudja, hogyha csak ĂŒl ölbe tett kĂ©zzel, Ă©s nem tesz semmit, akkor nem sokat fog betakarĂtani.
EzĂ©rt megmƱveli, megtrĂĄgyĂĄzza a földet, hogy tĂĄpanyagot adjon a fĂĄknak, rendszeresen megmetszi az ĂĄgakat, Ă©s azonnal kiĂrtja a kĂĄrtevĆket is, amint megjelennek.
VĂ©gĂŒl aztĂĄn eljön az aratĂĄs ideje. Leszedi a gyĂŒmölcsöket, amelyek az erĆfeszĂtĂ©seinek eredmĂ©nyekĂ©nt teremtek – Ă©rett, lĂ©dĂșs gyĂŒmölcsöket – Ă©s biztos vagyok benne, hogy Ć lesz az elsĆ, aki megkĂłstolja Ćket.
Ez a bizonyĂtĂ©k mutatja azutĂĄn azt is, hogy azok vagyunk, akiknek mondjuk magunkat – Krisztus követĆi – Ă©s gyakran Ășgy is nevezzĂŒk, hogy a "Szellem gyĂŒmölcse".
A "szĂnfalak mögött" azonban a gazda szorgosan kĂ©szĂŒlĆdik a betakarĂtĂĄsra; tudja, hogyha csak ĂŒl ölbe tett kĂ©zzel, Ă©s nem tesz semmit, akkor nem sokat fog betakarĂtani.
EzĂ©rt megmƱveli, megtrĂĄgyĂĄzza a földet, hogy tĂĄpanyagot adjon a fĂĄknak, rendszeresen megmetszi az ĂĄgakat, Ă©s azonnal kiĂrtja a kĂĄrtevĆket is, amint megjelennek.
VĂ©gĂŒl aztĂĄn eljön az aratĂĄs ideje. Leszedi a gyĂŒmölcsöket, amelyek az erĆfeszĂtĂ©seinek eredmĂ©nyekĂ©nt teremtek – Ă©rett, lĂ©dĂșs gyĂŒmölcsöket – Ă©s biztos vagyok benne, hogy Ć lesz az elsĆ, aki megkĂłstolja Ćket.
KemĂ©ny munkĂĄjĂĄnak, tĂŒrelmĂ©nek, szorgalmĂĄnak Ă©s kitartĂĄsĂĄnak eredmĂ©nyekĂ©nt gyönyörƱ, Ăzletes gyĂŒmölcsök teremtek, amelyeket azutĂĄn el tud adni mĂĄsoknak, akik szintĂ©n Ă©lvezhetik a gyĂŒmölcsöket.
Ehhez nagyon hasonlĂł az, ahogyan a Szent Szellem is szeretnĂ© lĂĄtni kemĂ©ny munkĂĄjĂĄnak kĂ©zzelfoghatĂł bizonyĂtĂ©kĂĄt a keresztĂ©nyek Ă©letĂ©ben.
Ez a bizonyĂtĂ©k mutatja azutĂĄn azt is, hogy azok vagyunk, akiknek mondjuk magunkat – Krisztus követĆi – Ă©s gyakran Ășgy is nevezzĂŒk, hogy a "Szellem gyĂŒmölcse".
Ez helyes elnevezĂ©s, mert csak a Szent Szellem gondoskodĂĄsa alatt tudnak a keresztĂ©nyek gyĂŒmölcsöt teremni.
JĂ©zus azt is mondta nekĂŒnk, hogy Ć a szĆlĆtĆ (a fa), amelynek az ĂĄgaikĂ©nt mi gyĂŒmölcsöt tudunk teremni.
Ha JĂ©zus a szĆlĆtĆ, akkor a Szent Szellem az az Ă©ltetĆ nedv a szĆlĆtĆben, ami keresztĂŒlfolyik az ĂĄgakon, tĂĄplĂĄlja Ćket Ă©s vĂ©gĂŒl gyĂŒmölcsöt terem:
"Ăn [JĂ©zus] vagyok a szĆlĆtĆ, ti a szĆlĆvesszĆk:
Aki bennem marad, Ă©n pedig benne, az terem sok gyĂŒmölcsöt: mert nĂĄlam nĂ©lkĂŒl semmit sem cselekedhettek." (JĂĄnos 15,5)
A GYĂMĂLCS TERMĂSZETE: Amint azt mĂĄr korĂĄbban lĂĄttuk, a Szent Szellem minden Ă©let forrĂĄsa.
A GYĂMĂLCS TERMĂSZETE: Amint azt mĂĄr korĂĄbban lĂĄttuk, a Szent Szellem minden Ă©let forrĂĄsa.
Az Ć Ă©letet adĂł ereje teremtett minden dolgot, amiben Ă©let van.
Ami mĂ©g ennĂ©l is döbbenetesebb az az, hogy minden Ă©lĆ dolog, amit teremtett, magĂĄban hordozza a kĂ©pessĂ©get, hogy a sajĂĄt fajtĂĄjĂĄhoz hasonlĂł Ă©letet hozzon lĂ©tre - a legalacsonyabb rendƱ amĆbĂĄtĂłl Ă©s protoplazmĂĄtĂłl kezdve egĂ©szen a növĂ©ny - Ă©s Ă©letvilĂĄg legmagasabb rendƱ Ă©s legösszetettebb formĂĄiig.
Ami mĂ©g ennĂ©l is döbbenetesebb az az, hogy minden Ă©lĆ dolog, amit teremtett, magĂĄban hordozza a kĂ©pessĂ©get, hogy a sajĂĄt fajtĂĄjĂĄhoz hasonlĂł Ă©letet hozzon lĂ©tre - a legalacsonyabb rendƱ amĆbĂĄtĂłl Ă©s protoplazmĂĄtĂłl kezdve egĂ©szen a növĂ©ny - Ă©s Ă©letvilĂĄg legmagasabb rendƱ Ă©s legösszetettebb formĂĄiig.
Az Ă©let legtöbb formĂĄja "gyĂŒmölcstermĂ©sen" keresztĂŒl reprodukĂĄlĂłdik; ez a gyĂŒmölcs egy miniatƱr hasonmĂĄsa a szĂŒlĆnek, amely azutĂĄn felnövekszik Ă©s megĂ©rik, mĂg vĂ©gĂŒl maga is kĂ©pes lesz reprodukĂĄlni magĂĄt.
MĂ©gis, amikor gyĂŒmölcsre gondolunk, ĂĄltalĂĄban annak az ehetĆ formĂĄjĂĄra gondolunk, ami fĂĄkon vagy bokrokon terem. Ărdekes, hogy bĂĄr a levelek Ă©s a gyĂŒmölcs igen vonzĂł megjelenĂ©st kölcsönöznek a fĂĄnak, a sajĂĄt gyĂŒmölcse semmi hasznot nem hajt neki.
EllenkezĆleg, a gyĂŒmölcs azoknak az Ă©letĂ©t tĂĄplĂĄlja, akik elfogyasztjĂĄk. A fa Ă©rtĂ©ke ebben rejlik.
JĂ©zus, a Szellem fizikai gyĂŒmölcse, egyben az Ă©lĆ Ige is, Ă©s nekĂŒnk be kell fogadnunk Isten IgĂ©jĂ©t a szellemĂŒnkbe ahhoz, hogy az Ć Ă©letĂ©bĆl rĂ©szesedjĂŒnk.
JĂ©zus azt mondta, hogy ha nem esszĂŒk a testĂ©t Ă©s nem isszuk a vĂ©rĂ©t, nincs közĂŒnk HozzĂĄ;
Csak a szellemi ĂșjjĂĄszĂŒletĂ©s utĂĄn tudjuk megteremni JĂ©zus Krisztus tulajdonsĂĄgait, aki most mĂĄr a szellemĂŒnkben Ă©l, Ă©s aki mindig az Atya akaratĂĄt akarta megtenni, hogy dicsĆsĂ©get szerezzen az AtyĂĄnak.
Amikor valakit az Ărhoz vezetĂŒnk, akkor nemcsak gyĂŒmölcsöt termĂŒnk, hanem az igazsĂĄg fĂĄit ĂŒltetjĂŒk el, amelyek szintĂ©n szaporodni fognak!
A Szent Szellem elsĆ fizikai gyĂŒmölcse JĂ©zus Krisztus volt. Isten Fia eljött testben a földre.
JĂ©zus a lĂĄthatatlan Atya pontos kĂ©pmĂĄsa volt. Ć volt az "elsĆ zsenge", az elsĆ gyĂŒmölcs abbĂłl a termĂ©sbĆl, amely a keresztĂ©nyekbĆl ĂĄll.
JĂ©zus meghalt a bƱneinkĂ©rt Ă©s Isten magjakĂ©nt, azutĂĄn "el lett ĂŒltetve" a földbe, hogy "elsĆszĂŒlöttkĂ©nt" tĂĄmadjon fel a halottak közĂŒl:
Bizony, bizony mondom nektek: Ha a földbe esett gabonamag el nem hal, csak egymaga marad; ha pedig elhal, sok gyĂŒmölcsöt terem.,, - JĂĄnos 12:24
A levelek fontos szerepet jĂĄtszanak a fa Ă©letĂ©nek fenntartĂĄsĂĄban, a gyĂŒmölcs azonban nem.
Persze, a gyĂŒmölcsben levĆ mag egy mĂĄsik fĂĄt hoz lĂ©tre, a fa maga azonban nem tudja hasznĂĄlni a gyĂŒmölcsĂ©t.
Persze, a gyĂŒmölcsben levĆ mag egy mĂĄsik fĂĄt hoz lĂ©tre, a fa maga azonban nem tudja hasznĂĄlni a gyĂŒmölcsĂ©t.
EllenkezĆleg, a gyĂŒmölcs azoknak az Ă©letĂ©t tĂĄplĂĄlja, akik elfogyasztjĂĄk. A fa Ă©rtĂ©ke ebben rejlik.
JĂ©zus, a Szellem fizikai gyĂŒmölcse, egyben az Ă©lĆ Ige is, Ă©s nekĂŒnk be kell fogadnunk Isten IgĂ©jĂ©t a szellemĂŒnkbe ahhoz, hogy az Ć Ă©letĂ©bĆl rĂ©szesedjĂŒnk.
Isten IgĂ©je tĂĄplĂĄlĂ©kot nyĂșjt a szellemĂŒnknek, Ă©s folyamatosan tĂĄplĂĄlja a szellemi Ă©letĂŒnket.
JĂ©zus azt mondta, hogy ha nem esszĂŒk a testĂ©t Ă©s nem isszuk a vĂ©rĂ©t, nincs közĂŒnk HozzĂĄ;
az Ășj, Szent Szellemmel betöltött Ă©let csak JĂ©zus vĂ©rĂ©n keresztĂŒl Ă©rhetĆ el:
"Mondta azĂ©rt nekik JĂ©zus: Bizony, bizony mondom nektek: Ha nem eszitek az ember FiĂĄnak testĂ©t Ă©s nem isszĂĄtok az Ć vĂ©rĂ©t, nincs Ă©let bennetek.
Aki eszi az Ă©n testemet Ă©s issza az Ă©n vĂ©remet, örök Ă©lete van annak, Ă©s Ă©n feltĂĄmasztom azt az utolsĂł napon." (JĂĄnos 6, 53–54)
Egy mĂĄsik nagyon Ă©rdekes pĂĄrhuzam is felfedezhetĆ aközött, hogy a fa Ă©rtĂ©ke a gyĂŒmölcsĂ©ben rejlik,
Isten pedig azĂĄltal nyer dicsĆsĂ©get, hogy mi gyĂŒmölcsöt termĂŒnk:
"KivĂĄlasztott minket Ć benne a vilĂĄg teremtetĂ©se elĆtt..., szeretet ĂĄltal, eleve elhatĂĄrozva, hogy minket a maga fiaivĂĄ fogad JĂ©zus Krisztus ĂĄltal az Ć akaratĂĄnak jĂł kedve szerint, kegyelme dicsĆsĂ©gĂ©nek magasztalĂĄsĂĄra... az Ć akaratĂĄnak tanĂĄcsĂĄbĂłl... hogy legyĂŒnk mi magasztalĂĄsĂĄra az Ć dicsĆsĂ©gĂ©nek". (EfĂ©zus 1, 4–6;11–12)
"KivĂĄlasztott minket Ć benne a vilĂĄg teremtetĂ©se elĆtt..., szeretet ĂĄltal, eleve elhatĂĄrozva, hogy minket a maga fiaivĂĄ fogad JĂ©zus Krisztus ĂĄltal az Ć akaratĂĄnak jĂł kedve szerint, kegyelme dicsĆsĂ©gĂ©nek magasztalĂĄsĂĄra... az Ć akaratĂĄnak tanĂĄcsĂĄbĂłl... hogy legyĂŒnk mi magasztalĂĄsĂĄra az Ć dicsĆsĂ©gĂ©nek". (EfĂ©zus 1, 4–6;11–12)
Csak a szellemi ĂșjjĂĄszĂŒletĂ©s utĂĄn tudjuk megteremni JĂ©zus Krisztus tulajdonsĂĄgait, aki most mĂĄr a szellemĂŒnkben Ă©l, Ă©s aki mindig az Atya akaratĂĄt akarta megtenni, hogy dicsĆsĂ©get szerezzen az AtyĂĄnak.
HasonlĂłan, az, hogy mennyire Ă©rtĂ©kes keresztĂ©nyek vagyunk, abbĂłl lĂĄtszik, hogy mennyi gyĂŒmölcsöt termĂŒnk."Az igaz gyĂŒmölcse, Ă©letnek fĂĄja..." (PĂ©ldabeszĂ©dek 11,30)
Amikor valakit az Ărhoz vezetĂŒnk, akkor nemcsak gyĂŒmölcsöt termĂŒnk, hanem az igazsĂĄg fĂĄit ĂŒltetjĂŒk el, amelyek szintĂ©n szaporodni fognak!
A Szent Szellem teremtette meg JĂ©zust
Ahogy az vĂĄrhatĂł is, a TeremtĆ, aki minden Ă©let forrĂĄsa, szintĂ©n terem gyĂŒmölcsöt.A Szent Szellem elsĆ fizikai gyĂŒmölcse JĂ©zus Krisztus volt. Isten Fia eljött testben a földre.
JĂ©zus a lĂĄthatatlan Atya pontos kĂ©pmĂĄsa volt. Ć volt az "elsĆ zsenge", az elsĆ gyĂŒmölcs abbĂłl a termĂ©sbĆl, amely a keresztĂ©nyekbĆl ĂĄll.
JĂ©zus meghalt a bƱneinkĂ©rt Ă©s Isten magjakĂ©nt, azutĂĄn "el lett ĂŒltetve" a földbe, hogy "elsĆszĂŒlöttkĂ©nt" tĂĄmadjon fel a halottak közĂŒl:
Bizony, bizony mondom nektek: Ha a földbe esett gabonamag el nem hal, csak egymaga marad; ha pedig elhal, sok gyĂŒmölcsöt terem.,, - JĂĄnos 12:24
A Golgota hegyĂ©rĆl szĂĄrmazĂł mag valĂłban rengeteg gyĂŒmölcsöt termett!
Ămen!
Nincsenek megjegyzések:
MegjegyzĂ©s kĂŒldĂ©se