2024. mĂĄjus 21., kedd

🌟MARILYN HICKEY: A SZENT SZELLEM GYÜMÖLCSE❣️1.rĂ©sz

JĂĄrtĂĄl mĂĄr gyĂŒmölcsösben tavasszal? Minden olyan bĂ©kĂ©snek lĂĄtszik. 
Friss, jĂł illat tölti be a levegƑt, mindenfelĂ© mĂ©hecskĂ©k zĂŒmmögnek, Ă©rezni a remĂ©nysĂ©get, hogy mĂĄr csak nĂ©hĂĄny hĂłnap, Ă©s jobb dolgok következnek.

A "szĂ­nfalak mögött" azonban a gazda szorgosan kĂ©szĂŒlƑdik a betakarĂ­tĂĄsra; tudja, hogyha csak ĂŒl ölbe tett kĂ©zzel, Ă©s nem tesz semmit, akkor nem sokat fog betakarĂ­tani.
EzĂ©rt megmƱveli, megtrĂĄgyĂĄzza a földet, hogy tĂĄpanyagot adjon a fĂĄknak, rendszeresen megmetszi az ĂĄgakat, Ă©s azonnal kiĂ­rtja a kĂĄrtevƑket is, amint megjelennek.

VĂ©gĂŒl aztĂĄn eljön az aratĂĄs ideje. Leszedi a gyĂŒmölcsöket, amelyek az erƑfeszĂ­tĂ©seinek eredmĂ©nyekĂ©nt teremtek – Ă©rett, lĂ©dĂșs gyĂŒmölcsöket – Ă©s biztos vagyok benne, hogy Ƒ lesz az elsƑ, aki megkĂłstolja Ƒket. 
KemĂ©ny munkĂĄjĂĄnak, tĂŒrelmĂ©nek, szorgalmĂĄnak Ă©s kitartĂĄsĂĄnak eredmĂ©nyekĂ©nt gyönyörƱ, Ă­zletes gyĂŒmölcsök teremtek, amelyeket azutĂĄn el tud adni mĂĄsoknak, akik szintĂ©n Ă©lvezhetik a gyĂŒmölcsöket. 
Ehhez nagyon hasonló az, ahogyan a Szent Szellem is szeretné låtni kemény munkåjånak kézzelfogható bizonyítékåt a keresztények életében.

Ez a bizonyĂ­tĂ©k mutatja azutĂĄn azt is, hogy azok vagyunk, akiknek mondjuk magunkat – Krisztus követƑi – Ă©s gyakran Ășgy is nevezzĂŒk, hogy a "Szellem gyĂŒmölcse".
Ez helyes elnevezĂ©s, mert csak a Szent Szellem gondoskodĂĄsa alatt tudnak a keresztĂ©nyek gyĂŒmölcsöt teremni. 

JĂ©zus azt is mondta nekĂŒnk, hogy Ƒ a szƑlƑtƑ (a fa), amelynek az ĂĄgaikĂ©nt mi gyĂŒmölcsöt tudunk teremni.
Ha JĂ©zus a szƑlƑtƑ, akkor a Szent Szellem az az Ă©ltetƑ nedv a szƑlƑtƑben, ami keresztĂŒlfolyik az ĂĄgakon, tĂĄplĂĄlja Ƒket Ă©s vĂ©gĂŒl gyĂŒmölcsöt terem: 
"Én [JĂ©zus] vagyok a szƑlƑtƑ, ti a szƑlƑvesszƑk:
Aki bennem marad, Ă©n pedig benne, az terem sok gyĂŒmölcsöt: mert nĂĄlam nĂ©lkĂŒl semmit sem cselekedhettek." (JĂĄnos 15,5)

A GYÜMÖLCS TERMÉSZETE: Amint azt mĂĄr korĂĄbban lĂĄttuk, a Szent Szellem minden Ă©let forrĂĄsa. 
Az Ɛ életet adó ereje teremtett minden dolgot, amiben élet van.
Ami mĂ©g ennĂ©l is döbbenetesebb az az, hogy minden Ă©lƑ dolog, amit teremtett, magĂĄban hordozza a kĂ©pessĂ©get, hogy a sajĂĄt fajtĂĄjĂĄhoz hasonlĂł Ă©letet hozzon lĂ©tre - a legalacsonyabb rendƱ amƑbĂĄtĂłl Ă©s protoplazmĂĄtĂłl kezdve egĂ©szen a növĂ©ny - Ă©s Ă©letvilĂĄg legmagasabb rendƱ Ă©s legösszetettebb formĂĄiig.

Az Ă©let legtöbb formĂĄja "gyĂŒmölcstermĂ©sen" keresztĂŒl reprodukĂĄlĂłdik; ez a gyĂŒmölcs egy miniatƱr hasonmĂĄsa a szĂŒlƑnek, amely azutĂĄn felnövekszik Ă©s megĂ©rik, mĂ­g vĂ©gĂŒl maga is kĂ©pes lesz reprodukĂĄlni magĂĄt. 

MĂ©gis, amikor gyĂŒmölcsre gondolunk, ĂĄltalĂĄban annak az ehetƑ formĂĄjĂĄra gondolunk, ami fĂĄkon vagy bokrokon terem. Érdekes, hogy bĂĄr a levelek Ă©s a gyĂŒmölcs igen vonzĂł megjelenĂ©st kölcsönöznek a fĂĄnak, a sajĂĄt gyĂŒmölcse semmi hasznot nem hajt neki. 
A levelek fontos szerepet jĂĄtszanak a fa Ă©letĂ©nek fenntartĂĄsĂĄban, a gyĂŒmölcs azonban nem.
Persze, a gyĂŒmölcsben levƑ mag egy mĂĄsik fĂĄt hoz lĂ©tre, a fa maga azonban nem tudja hasznĂĄlni a gyĂŒmölcsĂ©t.

EllenkezƑleg, a gyĂŒmölcs azoknak az Ă©letĂ©t tĂĄplĂĄlja, akik elfogyasztjĂĄk. A fa Ă©rtĂ©ke ebben rejlik.
JĂ©zus, a Szellem fizikai gyĂŒmölcse, egyben az Ă©lƑ Ige is, Ă©s nekĂŒnk be kell fogadnunk Isten IgĂ©jĂ©t a szellemĂŒnkbe ahhoz, hogy az Ɛ Ă©letĂ©bƑl rĂ©szesedjĂŒnk. 
Isten IgĂ©je tĂĄplĂĄlĂ©kot nyĂșjt a szellemĂŒnknek, Ă©s folyamatosan tĂĄplĂĄlja a szellemi Ă©letĂŒnket.

JĂ©zus azt mondta, hogy ha nem esszĂŒk a testĂ©t Ă©s nem isszuk a vĂ©rĂ©t, nincs közĂŒnk HozzĂĄ; 
az Ășj, Szent Szellemmel betöltött Ă©let csak JĂ©zus vĂ©rĂ©n keresztĂŒl Ă©rhetƑ el: 
"Mondta azĂ©rt nekik JĂ©zus: Bizony, bizony mondom nektek: Ha nem eszitek az ember FiĂĄnak testĂ©t Ă©s nem isszĂĄtok az Ƒ vĂ©rĂ©t, nincs Ă©let bennetek.
Aki eszi az Ă©n testemet Ă©s issza az Ă©n vĂ©remet, örök Ă©lete van annak, Ă©s Ă©n feltĂĄmasztom azt az utolsĂł napon." (JĂĄnos 6, 53–54) 

Egy mĂĄsik nagyon Ă©rdekes pĂĄrhuzam is felfedezhetƑ aközött, hogy a fa Ă©rtĂ©ke a gyĂŒmölcsĂ©ben rejlik, 
Isten pedig azĂĄltal nyer dicsƑsĂ©get, hogy mi gyĂŒmölcsöt termĂŒnk:
"KivĂĄlasztott minket Ɛ benne a vilĂĄg teremtetĂ©se elƑtt..., szeretet ĂĄltal, eleve elhatĂĄrozva, hogy minket a maga fiaivĂĄ fogad JĂ©zus Krisztus ĂĄltal az Ɛ akaratĂĄnak jĂł kedve szerint, kegyelme dicsƑsĂ©gĂ©nek magasztalĂĄsĂĄra... az Ƒ akaratĂĄnak tanĂĄcsĂĄbĂłl... hogy legyĂŒnk mi magasztalĂĄsĂĄra az Ɛ dicsƑsĂ©gĂ©nek". (EfĂ©zus 1, 4–6;11–12)

Csak a szellemi ĂșjjĂĄszĂŒletĂ©s utĂĄn tudjuk megteremni JĂ©zus Krisztus tulajdonsĂĄgait, aki most mĂĄr a szellemĂŒnkben Ă©l, Ă©s aki mindig az Atya akaratĂĄt akarta megtenni, hogy dicsƑsĂ©get szerezzen az AtyĂĄnak. 

HasonlĂłan, az, hogy mennyire Ă©rtĂ©kes keresztĂ©nyek vagyunk, abbĂłl lĂĄtszik, hogy mennyi gyĂŒmölcsöt termĂŒnk."Az igaz gyĂŒmölcse, Ă©letnek fĂĄja..." (PĂ©ldabeszĂ©dek 11,30)

Amikor valakit az Úrhoz vezetĂŒnk, akkor nemcsak gyĂŒmölcsöt termĂŒnk, hanem az igazsĂĄg fĂĄit ĂŒltetjĂŒk el, amelyek szintĂ©n szaporodni fognak!

A Szent Szellem teremtette meg JĂ©zust

Ahogy az vĂĄrhatĂł is, a TeremtƑ, aki minden Ă©let forrĂĄsa, szintĂ©n terem gyĂŒmölcsöt.
A Szent Szellem elsƑ fizikai gyĂŒmölcse JĂ©zus Krisztus volt. Isten Fia eljött testben a földre.
JĂ©zus a lĂĄthatatlan Atya pontos kĂ©pmĂĄsa volt. Ɛ volt az "elsƑ zsenge", az elsƑ gyĂŒmölcs abbĂłl a termĂ©sbƑl, amely a keresztĂ©nyekbƑl ĂĄll.

JĂ©zus meghalt a bƱneinkĂ©rt Ă©s Isten magjakĂ©nt, azutĂĄn "el lett ĂŒltetve" a földbe, hogy "elsƑszĂŒlöttkĂ©nt" tĂĄmadjon fel a halottak közĂŒl:
Bizony, bizony mondom nektek: Ha a földbe esett gabonamag el nem hal, csak egymaga marad; ha pedig elhal, sok gyĂŒmölcsöt terem.,, - JĂĄnos 12:24

A Golgota hegyĂ©rƑl szĂĄrmazĂł mag valĂłban rengeteg gyĂŒmölcsöt termett!

Ámen!

Nincsenek megjegyzések:

MegjegyzĂ©s kĂŒldĂ©se