Helyette a SĂĄtĂĄn lett az, aki inspirĂĄciĂłt adott (az atyja lett) a bukott termĂ©szetĂŒknek.
Ćk Ă©s a testĂŒk gyĂŒmölcsei is a bƱn termĂ©szete szerint tudtak csak lĂ©trehozni utĂłdokat:
"A test cselekedetei pedig nyilvĂĄnvalĂłk, ezek: hĂĄzassĂĄgtörĂ©s, parĂĄznasĂĄg, tisztĂĄtalansĂĄg, bujĂĄlkodĂĄs; bĂĄlvĂĄnyimĂĄdĂĄs, varĂĄzslĂĄs, ellensĂ©geskedĂ©sek, versengĂ©sek, gyƱlölködĂ©sek, harag, patvarkodĂĄsok, visszavonĂĄsok, pĂĄrtĂŒtĂ©sek, irigysĂ©gek, gyilkossĂĄgok, rĂ©szegsĂ©gek, dobzĂłdĂĄsok Ă©s ezekhez hasonlĂłk... akik ilyeneket cselekszenek, Isten orszĂĄgĂĄnak örökösei nem lesznek." (Galata 5, 19–21)
AmĂg az ember testben van, foglalkoznia kell a testi termĂ©szetĂ©vel, amely a sajĂĄt fajtĂĄja szerint igyekszik gyĂŒmölcsöt teremni.
De Isten az Ć vĂ©gtelen kegyelmĂ©ben Ă©s szeretetĂ©ben kĂ©szĂtett egy utat ĂdĂĄmnak Ă©s a leszĂĄrmazottainak, hogy megszabaduljanak a testi termĂ©szet uralma alĂłl Ă©s helyreĂĄllĂthassĂĄk a kapcsolatot Vele az Ć MagjĂĄn, JĂ©zuson keresztĂŒl: "Kicsoda szabadĂt meg engem a halĂĄlnak e testĂ©bĆl?
De Isten az Ć vĂ©gtelen kegyelmĂ©ben Ă©s szeretetĂ©ben kĂ©szĂtett egy utat ĂdĂĄmnak Ă©s a leszĂĄrmazottainak, hogy megszabaduljanak a testi termĂ©szet uralma alĂłl Ă©s helyreĂĄllĂthassĂĄk a kapcsolatot Vele az Ć MagjĂĄn, JĂ©zuson keresztĂŒl: "Kicsoda szabadĂt meg engem a halĂĄlnak e testĂ©bĆl?
HĂĄlĂĄt adok Istennek a mi Urunk JĂ©zus Krisztus ĂĄltal.
Azért jóllehet én az elmémmel az Isten törvényének, de testemmel a bƱn törvényének szolgålok.
Nincsen azĂ©rt immĂĄr semmi kĂĄrhoztatĂĄsuk azoknak, akik Krisztus JĂ©zusban vannak, akik nem test szerint jĂĄrnak, hanem Szellem szerint, mert a JĂ©zus Krisztusban valĂł Ă©let szellemĂ©nek törvĂ©nye megszabadĂtott engem a bƱn Ă©s a halĂĄl törvĂ©nyĂ©tĆl." (RĂłma 7, 24–25; 8, 1–2)
"KĂ©rlek azĂ©rt titeket testvĂ©reim az Istennek irgalmassĂĄgĂĄra, hogy szĂĄnjĂĄtok oda a ti testeiteket Ă©lĆ, szent Ă©s Istennek kedves ĂĄldozatul, mint a ti okos tiszteleteteket. Ăs ne szabjĂĄtok magatokat e vilĂĄghoz, hanem vĂĄltozzatok el a ti elmĂ©tek megĂșjulĂĄsa ĂĄltal, hogy megvizsgĂĄljĂĄtok, mi az Istennek jĂł, kedves Ă©s tökĂ©letes akarata." (RĂłma 12, 1–2)
"KĂ©rlek azĂ©rt titeket testvĂ©reim az Istennek irgalmassĂĄgĂĄra, hogy szĂĄnjĂĄtok oda a ti testeiteket Ă©lĆ, szent Ă©s Istennek kedves ĂĄldozatul, mint a ti okos tiszteleteteket. Ăs ne szabjĂĄtok magatokat e vilĂĄghoz, hanem vĂĄltozzatok el a ti elmĂ©tek megĂșjulĂĄsa ĂĄltal, hogy megvizsgĂĄljĂĄtok, mi az Istennek jĂł, kedves Ă©s tökĂ©letes akarata." (RĂłma 12, 1–2)
"Mondom pedig, Szellem szerint jĂĄrjatok, Ă©s a test kĂvĂĄnsĂĄgĂĄt vĂ©ghez ne vigyĂ©tek.
Mert a test a szellem ellen törekedik, a szellem pedig a test ellen; ezek pedig egymåssal ellenkeznek, hogy ne azokat cselekedjétek, amiket akartok.
Ha azonban a Szellem vezet titeket, nem vagytok a törvĂ©ny alatt." (Galata 5, 16–18)
Amikor "esszĂŒk" JĂ©zust, a Mag Ășj termĂ©szetet hoz lĂ©tre a belsĆ emberĂŒnkben.
Mi is ez a gyĂŒmölcs? A Galata 5, 22–23 szerint:
"De a Szellem gyĂŒmölcse: szeretet, öröm, bĂ©kessĂ©g, bĂ©ketƱrĂ©s (tĂŒrelem), szĂvessĂ©g (kedvessĂ©g), jĂłsĂĄg, hƱsĂ©g, szelĂdsĂ©g, mĂ©rtĂ©kletessĂ©g (önuralom).
Az ilyenek ellen nincs törvĂ©ny." SzeretnĂ©k itt egy pillanatra megĂĄllni, hogy hangsĂșlyozzak valami nagyon fontosat. Isten nem azĂ©rt hĂvott el bennĂŒnket, hogy mĂĄsok Ă©letĂ©ben keressĂŒk a gyĂŒmölcsök bizonyĂtĂ©kait, hanem azĂ©rt, hogy a sajĂĄt Ă©letĂŒnkben gyĂŒmölcsöt teremjĂŒnk.
Azt is szeretnĂ©m leszögezni, hogy termĂ©szetesen a Szent Szellem ajĂĄndĂ©kai egyĂŒtt tudnak mƱködni bĂĄrmelyik gyĂŒmölccsel.
De ha egy ajĂĄndĂ©kot összekapcsolunk egy gyĂŒmölccsel abban a sorrendben, ahogy a BibliĂĄban fel vannak sorolva, akkor lĂĄthatjuk, hogyan mƱködnek egyĂŒtt a hĂvĆk Ă©letĂ©ben.
Azt is låthatjuk, hogy egy személynek szeretetben kell jårnia, miközben a Szent Szellem erejének is mƱködnie kell az életében.
Az 1Korintus 12, 8–10 felsorolja a Szellem ajĂĄndĂ©kait, a Galata levĂ©l pedig felsorolja az ĂșjjĂĄszĂŒletett keresztĂ©nyek gyĂŒmölcseit. NĂ©zzĂŒk meg, melyikhez melyik pĂĄrosĂthatĂł, hogy lĂĄthassuk, hogyan mƱködnek!
A Szellem gyĂŒmölcse: A Szellem ajĂĄndĂ©kai: Szeretet, A bölcsessĂ©g beszĂ©de, Ăröm,
A tudomĂĄny beszĂ©de, BĂ©kessĂ©g Hit, TĂŒrelem, A gyĂłgyĂtĂĄs ajĂĄndĂ©kai, KedvessĂ©g, CsodatevĆ erĆk, JĂłsĂĄg, PrĂłfĂ©tĂĄlĂĄs, HƱsĂ©g, Szellemek megĂtĂ©lĂ©se, SzelĂdsĂ©g, Nyelvek, Ănuralom, Nyelvek magyarĂĄzata.
SzeretnĂ©m megvizsgĂĄlni a Szellem gyĂŒmölcsĂ©t a Szellem kilenc ajĂĄndĂ©kĂĄnak a fĂ©nyĂ©ben.
MiutĂĄn PĂĄl felsorolta a Szellem ajĂĄndĂ©kait az 1Korintus 12-ben, a 13. fejezetben azt hangsĂșlyozza, hogy ezeket az ajĂĄndĂ©kokat mindig szeretetben kell hasznĂĄlni.
A 14. fejezetben azutån elmagyaråzza, hogy ezek az ajåndékok hogyan mƱködnek.
Ezt figyelembe vĂ©ve nĂ©zzĂŒk most meg sorban a Szellem gyĂŒmölcseit pĂĄrhuzamosan a Szellem ajĂĄndĂ©kaival!
Ha azonban a Szellem vezet titeket, nem vagytok a törvĂ©ny alatt." (Galata 5, 16–18)
Amikor közössĂ©gben vagyunk Istennel a Szent Szellemmel törtĂ©nĆ kommunikĂĄciĂłn keresztĂŒl – aki megelevenĂtette a szellemi termĂ©szetĂŒnket Isten szĂĄmĂĄra –, legyĆzzĂŒk a testi termĂ©szetĂŒnket.
Ahelyett, hogy a test gyĂŒmölcseit teremnĂ©nk meg, a Szent Szellem gyĂŒmölcseit fogjuk megteremni.
Ahelyett, hogy a test gyĂŒmölcseit teremnĂ©nk meg, a Szent Szellem gyĂŒmölcseit fogjuk megteremni.
A SZELLEM GYĂMĂLCSE: A Szent Szellem, aki benne Ă©l minden ĂșjjĂĄszĂŒletett keresztĂ©nyben,
Isten szerinti gyĂŒmölcsöt terem az Ă©letĂŒkben – sajĂĄt magĂĄnak Ă©s JĂ©zusnak a miniatƱr hasonmĂĄsait.
EzĂ©rt a Szent Szellem gyĂŒmölcse egy hĂvĆ Ă©letĂ©ben szellemi gyĂŒmölcs, nem fizikai gyĂŒmölcs.
A Szellem gyĂŒmölcse ugyan nem lĂĄthatĂł formĂĄban van bennĂŒnk, viszont nagyon valĂłsĂĄgosan lehet Ă©lvezni.
Isten szerinti gyĂŒmölcsöt terem az Ă©letĂŒkben – sajĂĄt magĂĄnak Ă©s JĂ©zusnak a miniatƱr hasonmĂĄsait.
EzĂ©rt a Szent Szellem gyĂŒmölcse egy hĂvĆ Ă©letĂ©ben szellemi gyĂŒmölcs, nem fizikai gyĂŒmölcs.
A Szellem gyĂŒmölcse ugyan nem lĂĄthatĂł formĂĄban van bennĂŒnk, viszont nagyon valĂłsĂĄgosan lehet Ă©lvezni.
Mi is ez a gyĂŒmölcs? A Galata 5, 22–23 szerint:
"De a Szellem gyĂŒmölcse: szeretet, öröm, bĂ©kessĂ©g, bĂ©ketƱrĂ©s (tĂŒrelem), szĂvessĂ©g (kedvessĂ©g), jĂłsĂĄg, hƱsĂ©g, szelĂdsĂ©g, mĂ©rtĂ©kletessĂ©g (önuralom).
Az ilyenek ellen nincs törvĂ©ny." SzeretnĂ©k itt egy pillanatra megĂĄllni, hogy hangsĂșlyozzak valami nagyon fontosat. Isten nem azĂ©rt hĂvott el bennĂŒnket, hogy mĂĄsok Ă©letĂ©ben keressĂŒk a gyĂŒmölcsök bizonyĂtĂ©kait, hanem azĂ©rt, hogy a sajĂĄt Ă©letĂŒnkben gyĂŒmölcsöt teremjĂŒnk.
Azt is szeretnĂ©m leszögezni, hogy termĂ©szetesen a Szent Szellem ajĂĄndĂ©kai egyĂŒtt tudnak mƱködni bĂĄrmelyik gyĂŒmölccsel.
De ha egy ajĂĄndĂ©kot összekapcsolunk egy gyĂŒmölccsel abban a sorrendben, ahogy a BibliĂĄban fel vannak sorolva, akkor lĂĄthatjuk, hogyan mƱködnek egyĂŒtt a hĂvĆk Ă©letĂ©ben.
Azt is låthatjuk, hogy egy személynek szeretetben kell jårnia, miközben a Szent Szellem erejének is mƱködnie kell az életében.
Az 1Korintus 12, 8–10 felsorolja a Szellem ajĂĄndĂ©kait, a Galata levĂ©l pedig felsorolja az ĂșjjĂĄszĂŒletett keresztĂ©nyek gyĂŒmölcseit. NĂ©zzĂŒk meg, melyikhez melyik pĂĄrosĂthatĂł, hogy lĂĄthassuk, hogyan mƱködnek!
A Szellem gyĂŒmölcse: A Szellem ajĂĄndĂ©kai: Szeretet, A bölcsessĂ©g beszĂ©de, Ăröm,
A tudomĂĄny beszĂ©de, BĂ©kessĂ©g Hit, TĂŒrelem, A gyĂłgyĂtĂĄs ajĂĄndĂ©kai, KedvessĂ©g, CsodatevĆ erĆk, JĂłsĂĄg, PrĂłfĂ©tĂĄlĂĄs, HƱsĂ©g, Szellemek megĂtĂ©lĂ©se, SzelĂdsĂ©g, Nyelvek, Ănuralom, Nyelvek magyarĂĄzata.
SzeretnĂ©m megvizsgĂĄlni a Szellem gyĂŒmölcsĂ©t a Szellem kilenc ajĂĄndĂ©kĂĄnak a fĂ©nyĂ©ben.
MiutĂĄn PĂĄl felsorolta a Szellem ajĂĄndĂ©kait az 1Korintus 12-ben, a 13. fejezetben azt hangsĂșlyozza, hogy ezeket az ajĂĄndĂ©kokat mindig szeretetben kell hasznĂĄlni.
A 14. fejezetben azutån elmagyaråzza, hogy ezek az ajåndékok hogyan mƱködnek.
Ezt figyelembe vĂ©ve nĂ©zzĂŒk most meg sorban a Szellem gyĂŒmölcseit pĂĄrhuzamosan a Szellem ajĂĄndĂ©kaival!
Ămen!
Nincsenek megjegyzések:
MegjegyzĂ©s kĂŒldĂ©se